Ancheta online

       Targul de carte AKADEMOS este un eveniment destinat populatiei din Nord-Estul Romaniei. Prin urmare, a fost realizata o ancheta online pe un esantion reprezentativ la nivelul acestei populatii, pentru a obtine informatii utile in vederea organizarii in cele mai bune conditii a acestui targ de carte.

       Ancheta propriu-zisa a durat 4 zile (in perioada 03 - 06 martie 2011), s-a desfasurat pe baza unui chestionar online realizat cu ajutorul softului de specialiate SurveyGizmo 3.0 si a avut o rata de raspuns de 88%. S-a utilizat o baza de date achizitionata in acest scop de la o firma specializata pe cercetare online. Canalele de distribuire a chestionarului în mediul online au fost: reţeaua socială www.facebook.com şi componente ale aplicaţiei Yahoo – mail şi messenger.


       Concluziile anchetei

       In urma anchetei online s-au constatat urmatoarele date relevante:
  • Majoritatea respondentilor achizitioneaza carti anual (31,8%), considera cele mai importante genuri de carti Literatura universala (31,8%), Economie (27,3%) si Beletristica si critica (22,7%), sunt interesati de cartile scrise intr-o limba straina.
  • Cei mai importanti clienti pentru carti sunt studentii (59,1%), acordand o importantă majora Autorului (54,5%), Titlului cartii (50%) si Limbii în care este scrisa (40,9%) si nefiind influentati de nimeni in luarea deciziei de cumpărare a cartilor.
  • Ca surse principale de informare sunt utilizate Site-urile Internet (77,3%), Librariile si Prietenii (72,7%) si Blogurile (63,6%).
    Interesul pentru vizitarea unui targ de carte este sporit (63,7%), 54,5% dintre respondenti vizitand un targ de carte in ultimul an.
  • Achizitionarea de carti (68,2%), Promotiile (59,1%) si Informarea (54,5%) sunt motivele cele mai importante pentru vizitarea unui targ de carte, iar printre produsele cele mai cautate se afla Cartile tiparite (95,5%) si enciclopediile multimedia (59,1%).
  • Diversitatea produselor expuse (54,5%), Promotiile si Spectacolele, perioada din cursul unei saptamani (Weekend-ul preferat de 77,3%) sunt importante pentru vizitatorii unui târg. Majoritatea acestora nu sunt dispusi sa platească pentru a vizita un targ de carte (45,5%) dar unii ar plati o taxa modică de intrare (5 lei – 27,3%).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu